Brabantse Asperges

 

 

 

01 

Het eerste exemplaar van het jaarlijkse magazine “Brabantse Asperges, van Kop tot Kuntje de Lekkerste” is tijdens een feestelijke bijeenkomst in het provinciehuis op woensdag 3 april 2013 door de president van het Brabants Asperge Genootschap, officieel overhandigd aan de heer B. Pauli, gedeputeerde economische zaken van de Provincie Noord-Brabant.

 

10093_557042830993953_1286684069_n.jpg

 

De heer Pauli was bijzonder verheugd om het eerste exemplaar op deze feestelijke wijze, door het bestuur van het Brabants Asperge Genootschap in vol ornaat, in ontvangst te mogen nemen. Na de overhandiging uitte de heer Pauli zijn bewondering voor het Brabants Asperge Genootschap voor hun bijdrage om de Brabantse asperge cultuur in Brabant en de rest van Nederland onder de aandacht van de mensen te brengen. In een ontspannen sfeer werd er een toast uitgebracht op een goed komend aspergeseizoen onder het genot van de Aspergewijn 2013 van het Brabants Asperge Genootschap, de L‘Arjolle 2012 van wijnkoperij van Bilsen uit Tilburg, welke de winnaar is van de jaarlijkse competitie om de Brabantse Aspergewijn verkiezing.

Werk aan de winkel!

Er is werk aan de winkel.

Er moeten nieuwe strategieën en positioneringen worden ontwikkeld voor al die bedrijven die de crisis willen overleven. Beschadigde merken repareren is niet genoeg, het speelveld is vaak zo ingrijpend veranderd dat er een hele nieuwe creatieve impuls aan de organisatie en hun producten moet worden gegeven. Aan de ene kant moet het opgebouwde kapitaal als het gaat om bijvoorbeeld de corporate identity of reputatie worden beschermd en bewaakt. Aan de andere kant moet voor iedereen zichtbaar worden hoe het bedrijf zich de lessen van de crisis eigen heeft gemaakt en zelfs door alle veranderingen is geïnspireerd. Van communicatie op onderhoudsniveau naar communicatie als wapen in een nieuwe strijd. En dat geldt niet alleen extern, maar zeker ook intern waar de veranderingsprocessen die nu in gang zijn gezet schreeuwen om goede interne communicatie. Meer dan ooit is het noodzakelijk dat de leiding voor de medewerkers zichtbaar maakt wat het verschil is tussen overleven en beleid maken. Want er valt nu enorm veel te winnen door de eigen mensen actief bij de nieuwe koers te betrekken. 

Als het stof van de crisis enigszins is neergedwarreld is het aantal velden waarop wij als communicatieadviseurs aan de slag zullen moeten bijna niet te overzien. En het aantal kansen om goed en spraakmakend werk af te leveren evenmin.

Er is dus echt werk aan de winkel!

Kerstkaarten bevorderen klantenloyaliteit

Dit jaar worden waarschijnlijk weer meer zakelijke kerst- en nieuwjaarskaarten verstuurd dan vorig jaar.


“De reden is simpel”, zo stelt Henk Boleij van Boleij Design.

“Zeker nu de recessie redelijk lang aanhoudt zie je dat bedrijven de trouwe klanten extra waarderen omdat zij de kurk zijn waar het bedrijf op drijft.

Een kerstkaart is dan ook een blijk van waardering en persoonlijke aandacht.”

Onderzoek toont ook aan dat de digitale kerstkaart zakelijk de langste tijd heeft gehad.

Veel kerstmails worden ook tegengehouden door de moderne spam- en virusfilters.”

Bovendien is het erg onpersoonlijk en komt een kerstmail ook erg goedkoop over.

Daarmee wordt het doel van klantloyaliteit dan ook niet gerealiseerd.” Aldus Boleij Design.
Trends dit jaar zijn naast de bekende goede doelenkaarten ook veel kaarten naar eigen idee of ontwerp.
Boleij Design heeft de mogelijkheid om de ideeën van de opdrachtgever vertalen in opvallende ontwerpen. Dus wilt u een persoonlijk getinte kerstkaart voor uw klanten, neem dan snel contact met ons op.

Betalingstermijnen wettelijk vastgelegd

De betalingstermijnen bij overeenkomsten tussen bedrijven en tussen bedrijven en overheden worden per 1 januari 2013 wettelijk vastgelegd. Nu wordt alleen gesteld dat de betalingstermijn 'niet onredelijk' mag zijn.

Betalingstermijn bedrijven onderling

Binnen 30 dagen
Als u niets afspreekt of contractueel regelt, dan moet binnen 30 dagen na de factuurdatum worden betaald.

Maximaal 60 dagen
U mag in de overeenkomst een langere betaaltermijn van maximaal 60 dagen afspreken.

Langer dan 60 dagen
Alleen als kan worden aangetoond dat het voor geen van beide partijen (leverancier en afnemer) nadelig is, mag er een betalingstermijn van langer dan 60 dagen worden afgesproken.

Betalingstermijn bedrijven en overheden

Binnen 30 dagen
Bij overeenkomsten tussen bedrijven en overheden geldt dat binnen 30 dagen na de factuurdatum moet worden betaald. Van die termijn kan eigenlijk vrijwel niet afgeweken worden.

Ingangsdatum
Deze wijziging gaat waarschijnlijk per 1 januari 2013 in.

Dutch Design Week 2012

ddwDutch Design Week

 

Spannende ideeën, baanbrekende experimenten en buitengewone samenwerkingen – Dutch design is zoveel meer dan een eerste indruk doet vermoeden. Dat is precies wat je gaat zien en ervaren tijdens Dutch Design Week. Met een duizelingwekkende hoeveelheid grenzeloze creativiteit van honderden gerenommeerde ontwerpers en jonge talenten, biedt ook de elfde editie van dit grote evenement weer tal van unieke inzichten in de nabije toekomst van design. Klaar voor de wereld van morgen? Kom naar Dutch Design Week 2012.


Van 20 t/m 28 oktober 2012 vindt de elfde editie van Dutch Design Week plaats in Eindhoven. DDW presenteert ongeëvenaarde ideeën, eigenzinnige werken en inzichtelijke oplossingen van vernieuwende ontwerpers. Meer dan 1.500 ontwerpers tonen hun werk, variërend van industrieel ontwerp, ruimtelijk ontwerp, grafisch ontwerp, textiel, mode, architectuur, duurzaam ontwerp en designmanagement & trends. Design in al haar disciplines en facetten komt aan bod. Deelnemers zijn zowel gevestigde bureaus, high-profile ontwerpers, talentvolle nieuwkomers en net afgestudeerde designers. Tijdens Dutch Design Week wordt een duurzame verbinding gelegd tussen publiek, bedrijven en ontwerpers door het uitwisselen van kennis en informatie.

911c3fcb948a2431a36aac1479be42f5 m 

Wat is er te doen en te zien?


Op 80 verschillende locaties zijn meer dan 300 events te bezoeken. Naast exposities zijn er talloze lezingen, workshops, modeshows en seminars. Tenzij anders vermeld zijn de tentoonstellingen gratis toegankelijk. Voor de meeste seminars, workshops en lezingen dien je je vooraf aan te melden.

 

Organisatie 


Elk jaar in oktober vindt Dutch Design Week plaats in Eindhoven. Dutch Design Week werkt als professionele organisatie met steun vanuit de Eindhovense designcommunity aan een stimulerend en dynamisch designklimaat op cultureel, sociaal en economisch gebied in de regio Eindhoven. Hiervoor worden evenementen, congressen, lezingen en workshops georganiseerd vanuit drie dimensies: cultureel prikkelend, sociaal verbindend en economisch versterkend.

Doelstelling is het cultureel en economisch en professioneel klimaat voor design in de regio te optimaliseren en Eindhoven ook internationaal te positioneren als Designstad. 



DDW bundelt gezamenlijke krachten en vormt een nationaal en internationaal toonaangevende en onderscheidende ontwerpmanifestatie voor een brede doelgroep. Ook de gemeente Eindhoven ziet het belang van het evenement voor designklimaat in Eindhoven en biedt financiële ondersteuning.

Facebook Like