Werk aan de winkel!

Er is werk aan de winkel.

Er moeten nieuwe strategieën en positioneringen worden ontwikkeld voor al die bedrijven die de crisis willen overleven. Beschadigde merken repareren is niet genoeg, het speelveld is vaak zo ingrijpend veranderd dat er een hele nieuwe creatieve impuls aan de organisatie en hun producten moet worden gegeven. Aan de ene kant moet het opgebouwde kapitaal als het gaat om bijvoorbeeld de corporate identity of reputatie worden beschermd en bewaakt. Aan de andere kant moet voor iedereen zichtbaar worden hoe het bedrijf zich de lessen van de crisis eigen heeft gemaakt en zelfs door alle veranderingen is geïnspireerd. Van communicatie op onderhoudsniveau naar communicatie als wapen in een nieuwe strijd. En dat geldt niet alleen extern, maar zeker ook intern waar de veranderingsprocessen die nu in gang zijn gezet schreeuwen om goede interne communicatie. Meer dan ooit is het noodzakelijk dat de leiding voor de medewerkers zichtbaar maakt wat het verschil is tussen overleven en beleid maken. Want er valt nu enorm veel te winnen door de eigen mensen actief bij de nieuwe koers te betrekken. 

Als het stof van de crisis enigszins is neergedwarreld is het aantal velden waarop wij als communicatieadviseurs aan de slag zullen moeten bijna niet te overzien. En het aantal kansen om goed en spraakmakend werk af te leveren evenmin.

Er is dus echt werk aan de winkel!

Facebook Like